måndag 23 januari 2012

Mässa

Mässa har det varit i helgen på formex, helt underbart var det. Så mycket fina grejor, så jag viste knappt vad jag skulle köpa in. Fast det blev en hel del mumsiga bitar på godis avdelningen som jag mumsade i mig, kunde ju inte låta bli. Har tagit en hel del bilder ifrån mässan, men som sagt våran dator är ju fortfarande sönder så dessa bilder får jag visa en annan dag. Blev en liten bild som någon annan har tagit inte jag.

Nu har det även kommit en hel del snö över småland i helgen, väldigt mycket. Blev ju helt paff när vi kom hem i söndags av all snö som fallit. I Stockholm där fanns det knappt någon snö alls.
På lördagen var jag och min man på teater Spamalot hete den, en komedi. Rolig var den. Sedan var vi på lyx restaurang och åt F12, fredsgatan 12. Det var lyx på hög nivå. Gott var det verkligen, kan rekomenderas om man vill gå dit och riktigt lyxa till det när man är i Stockholm. Förätt var det champange, sedan olika goa bröd till fluffiga med smör grädde som var vispat. Min man åt anklever och jag åt hummer med citron och lakris. Middag åt vi båda hjortfile med pumpa mos, efterrätt år vi glass med apelsin. Gott mustigt rött vin till.
Detta var helt fantastiskt!!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul med mässan! Önskar jag med hade haft tid att åka dit. Men får bli en annan gång. Nu har jag lagt till recept på mandelmassa , i inlägget med semlorna här : http://kreativafrun.blogspot.com/2012/01/semlor.html

    Ha det gott! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild ...
    Kram Karina

    SvaraRadera